miercuri, 10 iunie 2015

Patania hippy...

   Patania   hippy   


Vineri,iunie 2014 sosesc in Sinaia,pentru readaptare 
Este ora 18,00,,au trecut 5min,de cand am coborat din tren 
Privesc in jurul meu totul este fascinatie montana 
Mi-am parasit biroul ultracentral,uitand pentru trei luni de aglomeratie,

Surmenajul capitalei mi-a creeat o forma de hegemonie 
Psiholoaga mi-a stabilit amical un diagnostic de megalomanie 
Asa ca am hotarat sa trec la o viata mai hippy plina de naturalete 
Si am urcat la munte pe postul de sef de tura la bucataria unui hotel,"

Miracol,ma simteam stingher,insa ospitalitatea,mi-a suras 
Bucatarie,restaurant,turisti si femei extravagante 
Functie si bani totul conducea spre distractie si amuzament 
Mi-am improvizat un program,cu lacune vizibile din start,'"

Prima seara in camera de hotel o receptionera iesita din tura 
M-a rugat sa ii ascult sfaturile si recomandarile 
A urcat la mine in camera cocheta,oachesa si facultativ foarte familiara 
Am ascultat-o cu atentie si ma abtineam cu greu sa nu-i apreciez decolteul,"

Cu un stil de femeie fenomenala mi-a implementat toate regulile de baza 
Avea nerv,pisca si mangaia lovind puternic cu ecou 
Avea o palma adevarata,lacramam ca o icoana 
Si avea si pumn de-mi imortaliza fiecare zambet,pe fata,

Asa te vreau,mi-a zis cat mai receptiv si mai pedant 
Hotelul este plin de turisti,maine sosec,o noua trupa de bucatari 
Urmeaza o selectie pe care vreau sa o fac eu,ma intereseaza aptitudinile reale 
Nu am apucat sa zic,ca fie,sau,ma rog,ca m-a tavalit in nestire,"

O noapte intreaga,am fost sclavul ei,fara sa pot comenta ceva 
A doua zi au sosit,masculii galonati pentru bucatarie 
Si-a ales in regim de lagar...12 bucatari isteti,ca niste castraveti 
Cu sau fara calificare,dar supusi si percutanti ca adevarati militari"

Mi-a ordonat o camarila din trei femei extraordinare 
Conversatie,giugiuleli,excentrice hohote si tipete isterice 
Ma plimbau prin tot hotelul 
viata exceptionala,rapid am uitat de capitala 
Bucatarii munceau cu sarg solicitari extraordinare,de sezon,"

Un moment de respiro,sedinta cu bucatarii si ospatarii  
Toti s-au inscris la cuvant,ca este greu si mult de lucru,chiar epuizant 
Un aspect ce trebuia rezolvat,imediat pentru a reface sarmul si blazonul hotelului 
Astfel li s-a prezentat maniera de introspectie,cu licori bahice,,"

Moment apreciat si indelung aplaudat,in lacrimi de fericire 
Toti si-au insfacat sticlele de beutura,experiment de introspectie 
Viata a renascut,privirile scrutau,la fiecare dusca obrajii mimau in postura 
Restaurantul fremata,muzica,ventilatoare si aer conditionat,

Fripturi aburind,intr-o sofisticata prajita boare 
Seturi de pahare din cristal emiteau intrebuintate 
Sunete cu glazura si licoare in deplina pasiune 
Tacamurile intretineau pofte de gala,intr-o savuratie-apetisanta,"

Experimentul de introspectie bahica,dadea o nota de prestanta si solicitudine 
Atat bucatarii cat si ospatarii,straluceau de introspectie 
Madam,sef receptie,cu biciusca glumea vizibil,cautand veriga slaba 
Rezistau eroic,insa unii mai rezistenti,au incercat rabdarea si nervii clientilor,,,"

Intr-o seara cateva portii de ficat mult prea prajite,
Au incins spiritele,incat s-a ajuns la un conflict western  
Dupa ce un client i-a pus ospatarului farfuria cu preparatul pe fata  
Clipa a degenerat intr-un adevarat conflict ca in filme .
Farfurii zburau si ricosau dintr-un cap in altul 
Scaune verificau rezistenta 
 capetelor pline de imaginatie 
Sticle de bere cautau o tinta precisa cu efect de crash 
Unele i-si atingeau tinta,altele formau cate un atipild pe perete,

Ieseau si pe geamuri ca la o conflagratie sticle,cioburi si oameni 
Galagia si harmalaia precum si sticlele sparte 
Vuiau spre crestele muntelui,armonizandu-se in tabiet de cabaret 
Furia s-e intetea tot mai mult si mai diversificat,"

Scaune si picioare de mese 
 trozneau ca intr-o lupta de gherila 
Pumni si picioare,ventilau atmosfera infernala 
Spatiul de sub tavan inregistra cele mai exuberante ciocniri intre sticle de bere si farfurii 
Combatanti parca faceau dus cu cioburi,bere si resturi de mancare,"

Am anuntat fortele de ordine ca sa intervina in conflictul scapat de sub control 
Au sosit jandarmii cu blindatele si scutierii care aveau o misiune imposibila 
Lupta a luat o noua curbura si noi conotatii resentimentale 
Cele doua bande s-au unit impotriva fortelor de ordine si au ripostat,fara precedent,"

Au fost solicitate ajutoare-suplimentare si au sosit si pompierii cu tunurile de apa 
Totul parea a fi o repetitie,a ceea ce unii numesc sfarsitul,sau armaghedonul 
Am luat o portavoce si am facut apel la ratiune si la stingerea imediata a conflictului 
O ploaie de materiale si obiecte incercau scuturile luptatorilor din trupele de ordine,

Cand totul era compromis si luptatorii au fost coplesiti de invincibilitatea bahiacilor 
Am avut o inspiratie incredibila,reusind sa potolesc spiritele incinse  
Garantia libertatii si neurmaririi penale in consecinta a stins conflictul 
Si-au revenit cu totii au ras,s-au pansat si au contemplat evenimentul,

Asa o patanie de tip hippy nu ma asteptam sa traiesc cu adevarat 
Mi-am revenit si eu ca dintr-un vis a-l carui labirint nu putea fi zdruncinat 
Mi-am revenit in totalitate,totul era asigurat si a fost repede refacut 
Dupa trei luni de fascinatie totala m-am intors in capitala,uimit.."""


Tehnoredactare: